Legian, Bali - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Nathasja - WaarBenJij.nu Legian, Bali - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Nathasja - WaarBenJij.nu

Legian, Bali

Door: Nathasja

Blijf op de hoogte en volg Nathasja

14 Augustus 2013 | Indonesië, Legian

Grrr Ik had een heel verslag geschreven, blijft m'n telefoon hangen en ben ik alles kwijt! Jammer, want het 1e verslag was natuurlijk veeeell leuker dan deze hihi.

Afgelopen vrijdag hadden we om 7.55 onze vlucht naar Bali. Om 6uur zouden we opgehaald worden door de taxi, dus de wekker gezet. Sanne schrok 's ochtends wakker om 5.35! Ik had mijn wekker blijkbaar uitgedrukt en Sanne had hem verkeerd gezet en zou pas om 6.20 afgaan. Dus echt rustig wakker worden zat er niet in. Snel aankleden en spullen in de tas duwen. De taxi stond er al dus we waren meteen op weg. Op het vliegveld kwamen we 2 Nederlanders tegen die we in Tangkahan hadden ontmoet, erg leuk als je dan 'bekende' tegenkomt. Het was nog geen uur vliegen, maar ik heb me goed vermaakt met the big bang theory. Wat ik trouwens niet wist was dat je op binnenlandse vluchten wel flessen water ed mee mag nemen in je handbagage. Wij stonden namelijk 1.5liter drinken naar binnen te werken voor het inchecken, komt er een man naar ons toe dat het gewoon mee mag. Haha zit je dus voor niets met een klotsbuik. Volgens mij mag dat niet vanwege mogelijke aanslagen toch? Waarom is een binnenlandse vlucht dat neerstort niet erg?
Maargoed eenmaal op bali begon het onderhandelen meteen, de taxirit werd ons 4 keer zo duur aangeboden dan dat het werkelijk is. Ze staan je eerst gewoon uit te lachen alsof je belachelijk laag zit, maar wij wisten de prijs via het hotel dus hielden ons daar aan vast en dan lukt het toch. Het hostel waar we nu zitten hadden we op aanraden van Sander en Rene geboekt, zij hadden hier zelf ook een paar nachten geslapen en zouden 2 dagen later hier ook weer komen. Ik heb hen leren kennen in KL. Na de tassen gedropt te hebben zijn we naar Sanur gegaan. Hier wonen Frans en Renate, kenissen van de familie. Zij helpen ons met het visum verlengen, echt super lief! Het appartement ziet er mooi uit, ze hebben gewoon 3 badkamers?! Na een aantal uur zijn we weer terug gegaan naar ons hostel en zijn we aan het strand wat gaan eten, heel romantisch bij zonsondergang. De terugweg zagen we een paar mensen uit een steegje komen. Dat is handig, die kunnen wij ook nemen, want dan hoeven we niet weer door het luxe resort van 250,- per nacht te banjeren om bij de straat daarachter uit te komen. Het steegje was iets donkerder dan we dachten en na elke bocht was er nog steeds een steeg. Hmm heel slim 2 meiden in het pikkedonker met al ons net gepinde geld, telefoon, pasjes ed op zak. Dat doen we niet weer. Tenminste niet met z'n 2e, want dit blijkt wel de kortste route te zijn. Terug bij het hostel gingen we even kaarten voor de dorm en we zouden daarna wat gaan drinken. Opeens komt er iemand de trap op en gaat voor ons stil staan... huh Sander?! Ze zaten op gili Trawangan maar dit eiland zat helemaal vol dus moesten ze terug. Lullig voor ze, maar erg gezellig dat ze er zijn. Wij wilden ook naar Gili Trawangan, maar zonder te boeken, dus we zijn op internet gaan zoeken en na een tijdje eindelijk een dorm gevonden die vrij was, meteen boeken dan maar! Aankomende zaterdag gaan we daar heen. Afgelopen zaterdag en zondag hadden we een hele planning: Voor 11uur ontbijten, naar het strand/zonnen, lunchen, strand/zonnen tot zonsondergang, opfrissen, eten en dan een drankje doen. Zaterdag avond zijn we in Kuta wezen stappen, hier zijn in 2002 bomaanslagen geweest en daar staat een groot monument voor. De tent was erg leuk, meerdere zalen en 1 daarvan is op het dakterras. Maandag hadden we een fietstour geboekt. 30km fietsen vanaf de kintamani berg naar ubud. Op de heenweg stopte we bij een koffie plantage waar ze ook luwak koffie maken. Die arme beestjes zitten alleen maar in een kaal kooitje. Na het ontbijt met prachtig uitzicht gingen we van start. Onze gids, Arie, hoorde dat wij NL waren en besloot de zwaardere route te nemen en off the road te gaan, omdat NL kunnen fietsen. Het eerste kwartier heb ik alleen maar zand gezien, ik was te druk bezig met opletten op alle gaten, dat ik de omgeving niet echt heb gezien. Maar het was echt heel gaaf! Lekker hard die berg af en pittige stukken omhoog fietsen. We zijn op meerdere punten gestopt maar 1 moment blijft mij echt bij, we stonden tussen de rijstvelden en er kwamen kinderen op ons af, eerst leuk op de foto en daarna gingen ze kikkers vangen. Die schattige kinderen veranderde al snel in kleine terroristen! Ze knepen die kikkers zo hard dat ze gewoon van vorm veranderde, gingen er dan hard mee gooien zodat de kikkers alleen nog konden spartelen en sommige hadden het geluk dat ze meteen dood waren. Op dat moment ben ik weg gelopen, ik kan dat niet aan zien! In mijn ooghoek zag ik dat er een kind een kikker bij de achterpoten pakte en met de voorpoten op de grond naar voren duwde, net zoals wij vroeger kruiwagentje speelden. Vervolgens tilt hij (gelukkig buiten mijn zicht omdat er iemand voor stond) de kikker op en rukt de kikker aan z'n poten uitelkaar! Walgelijk!!! Daarna zijn we snel weer verder gefietst. Na 30km stond er een lunch klaar. Ik was al moe opgestaan maar dat fietsen maakt het wel even wat zwaarder, dus 's avonds lekker optijd naar bed gegaan. Dinsdag zijn we naar Uluwatu geweest, dit is een tempel helemaal in het zuiden van bali. We werden in het begin gewaarschuwd dat er apen zitten die je spullen jatten. Toch zijn er mensen die niet opletten. Bij 2 mensen zag ik een aap hun bespringen en meteen naar de bril grijpen. Maar het toppunt was de Iphone! Dan baal je wel even hoor, die apen zijn zo agressief dat je echt bang van ze wordt. Ze laten meteen hun tanden zien en die zijn niet bepaald klein. Ik heb een leuke foto dat die aap op de Iphone knaagt. Uiteindelijk door het met voedsel te ruilen liet ie de Iphone vallen. Hierdoor wordt het alleen maar verergerd, want die apen worden alleen maar beloond voor dit gedrag. Na deze aanvallen durfde wij niet meer verder over het muurtje te lopen en hebben een binnendoor weg genomen terug naar de auto. Die apen zijn echt heel erg eng! 'S avonds hebben we wat gegeten en later afscheid genomen van Sander en Rene. Zij zijn vannacht weer terug gevlogen naar KL. Wij gaan nu ook zo uitchecken en vertrekken dan naar Seminyak, de plek naast Legian en de wat meer upperclass bestemming. Vanavond hebben we met Mary afgesproken, zij is een goede vriendin van Wes en Khir en zij woont hier. Erg leuk om haar te ontmoeten.

We gaan nu nog even door de straatjes struinen, pakken dan de tas en gaan richting Seminyak.

Daaagg

  • 14 Augustus 2013 - 08:22

    Pappie:

    hahaha... gaaf verhaal weer... deze is al zo leuk dat ik niet kan geloven dat dit een "versie 2" is.

    Moet met name erg lachen dat je in één zin overschakelt van een uitelkaar gerukte kikker ..... naar de lunch. De trek zou mij wel zijn vergaan :-)

    Je hebt duidelijk je draai gevonden, ik denk dat dit niet je laatste backpack vakantie gaat zijn, wat zal je het leven straks thuis dan weer saai vinden :-)

    Geniet er nog van. Ben benieuwd naar gili...

    xxx

  • 14 Augustus 2013 - 12:24

    Léonie:

    Hoi Natasch,

    ....Daarom eet ik geen kikkerbillen meer, gruwelijk.
    Wat ben jij ondernemend, heel leuk weer om te lezen.

    Liefs Léonie

  • 14 Augustus 2013 - 20:46

    Margo:

    Hahahaha Nathas, het wordt steeds spannender. Maar je maakt zo wel veel mee.
    Hopelijk genieten jullie van jullie upperclass bestemming.

    Knuffel, Margo

  • 15 Augustus 2013 - 00:44

    Jolanda:

    Tjee Nathas wat een leuk verhaal weer om te lezen.
    Ik zag het al voor me hoe jullie anderhalf liter stonden op te lurken.
    En dan in het vliegtuig zitten met een enorme klotsbuik.....hahahahaha
    Ook het verhaal over die apen en smart phone ....
    Die jongetjes met die kikkers vind ik vreselijk.... ik snap dat je er niet met plezier naar hebt staan kijken en dat je je hoofd had weggedraaid.
    Ik ben erg blij dat jullie nog steeds genieten (kan ook niet anders volgens mij)
    Leuke foto van jou en Renaatje........Was Frans er niet????
    En dan van de week nog afspreken met kennissen van Wes en Khir.....Gezellig mop
    Tot je volgende verhaal maar weer
    XXX

  • 15 Augustus 2013 - 08:50

    Saskia:

    Wat een super vakantie, blijven genieten meisje.
    Lieve groet Saskia.

  • 18 Augustus 2013 - 12:28

    Jouw Mammie:

    Hey meid, beter laat dan nooit..blijkbaar had ik dit bericht gemist.
    Tjonge zo worden dus de terroristen geboren ehhh gemaakt. maar sensatiefreak als jij bent maakt er wel eerst een foto van... en dan je rug omkeren? wtf, een oorveeg moeten ze hebben.
    offff beter nog de teentjes net zo hard knijpen tot ze van vorm veranderen hahaha
    tja... verschillende culturen maar ik heb dat nooit begrepen hoor, pijnigen van andere levende wezens.
    Als zou ik het momenteel graag doen bij een aantal mensen hihihi

    die klotsende buik van jou kan ik zo voor de geest halen... daar had je vroeger namelijk ook wel last van haha.

    nou liefie, ik heb je inmiddels gesproken via wa dus ben volledig op de hoogte maar toch... ik denk dat jouw nieuwe verhaal nog leuker is om te vertellen :)

    dikke zoen!
    jouw mammie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathasja

Actief sinds 18 April 2012
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 38738

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 23 Januari 2016

Thailand

18 April 2014 - 03 Mei 2014

Oeganda

21 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Backpack Indonesië

Landen bezocht: