Dubai and home sweet home - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Nathasja - WaarBenJij.nu Dubai and home sweet home - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Nathasja - WaarBenJij.nu

Dubai and home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Nathasja

02 September 2013 | Nederland, Emmeloord

Helllloooooo I'm back!
Nog even een verslag van mijn laatste 3 dagen. Maandag was mijn laatste dag in Indonesië en mocht ik dus kiezen waar we die dag gingen eten. Heel handig dat m'n broer en schoonzus Seminyak kennen als hun eigen broekzak en ik dus alle tips van harte aanneem. 'S ochtends zijn we naar sea circus gegaan, een erg vrolijk barretje waar ze heerlijk ontbijt hebben. En churros! (spaans lekkernij) Na het ontbijt zijn we meteen doorgegaan naar Ku de ta, dit is een kleine club waar je op bedjes kan liggen aan het strand. Mijn laatste dag wilde ik alleen nog maar van de zon en het strand genieten. Na zonsondergang, die wederom weer ontzettend mooi was, zijn we ons gaan opfrissen en naar Bale Udang gegaan. Wat is dit een mooie tent zeg! Allemaal prieeltjes op het water. Onder de tafel kan je je voeten op bamboe stokken zetten en daaronder is alleen maar water. Een toptip van Wes en Khir en een mooie afsluiter van Indonesië. 's nachts om 3 uur, na 2.5 uur slaap, ging mijn wekker al. Om 4 uur moest ik naar het vliegveld. Sanne en Tim zijn mee gelopen om een taxi aan te houden. Omdat er bijna geen taxi's zijn op dat tijdstip was de prijs natuurlijk hoger dan normaal. Na wat onderhandelen hadden we 150.000 idr afgesproken. Eenmaal op het vliegveld geef ik hem 2 x 100.000 en hij zegt: "Okay bye" WTF?! Ik krijg nog 50.000 idr terug! Dit werd een ruzie, want dit pik ik natuurlijk niet. Ik werd zo boos dat ik helemaal stond te shaken. Het gaat mij totaal niet om het geld, maar om het idee. Ik kreeg mijn geld met geen mogelijkheid terug. Nu ik het typ voel ik de woede weer omhoog komen. Die #@*$&@( krijgt dit vast en zeker terug. Ik geloof in karma en ik wens hem heel veel toe! $#^%Y(@%^-! GRRRRR. Zoooo dat gezegd en weer verder :) Om 6 uur vertrok mijn vlucht en om 9 uur kwam ik aan in KL. Het vliegveld van KL is zo groot dat je van de ene kant (LCCT)met de airline bus een kwartier moet rijden om naar de andere kan te komen (KLIA) Daar kon het wachten beginnen, mijn volgende vlucht naar Dubai was namelijk pas om 19.40, ruim 10 uur na mijn aankomst. Tijd zat dus om het vliegveld te verkennen en de Quest te lezen met uitzicht op de landingsbanen. Tijdens het lezen klonk er een doffe, harde klap achter mij, ik weet niet hoe maar er was een gigantische glazen deur helemaal aan diggelen. Waarom ik dit vertel is omdat ik mij verbaas hoelang het duurde voordat het opgeruimd werd. De 2 security mannen waarbij het gebeurde blijven eerst 30 seconden midden in het glas staan en staarde ernaar. Stappen er dan pas tussenuit en gaan er weer naar staan kijken, je hoort die hersens nog net niet kraken. Vervolgens komen er meer personeelsleden langs en gaan erbij staan. Eindelijk na 5 minuten bedenkt er 1 dat het misschien opgeruimd moet worden (nogal logisch als het de doorgang voor passagiers is) En ja inderdaad, ook ik zat vanuit mijn stoel te kijken. Gelukkig is de tijd voorbij gevlogen (leuke woordkeuze hihi) En eindelijk! Dit keer wel de A380! Dit is het grootste vliegtuig ter wereld. De heenweg verheugde ik mij er al op want dit stond aangegeven op de ticket en eindigde ik toch in een gevone boeing. Ik liep eerst door 3 poorten waar ik mijn ticket of mijn paspoort moest laten zien. Hierna kwam ik al in de gang terecht naar het vliegtuig... Wat ontbreekt hier tussen? Juist, mijn backpack afgeven! Ik had hem nog steeds op mijn rug. In de gang vroeg ik aan een medewerker waar ik mijn backpack moest laten en hij verwees mij door naar het vliegtuig, werkt het dan misschien anders bij een A380? Bij de ingang van het vliegtuig vroeg ik het nog een keer aan de stewardess: "Don't worry, it's okay" en ze wijst welke kant ik moet nemen voor mijn stoel... Ik weet niet, maar ik heb mijn bakcpack met alle vloeistoffen, deo en ga zo maar door bij me!! Zie de foto voor bewijs. Heel racistisch eigenlijk, maar dit benauwd mij gelijk omdat ik voor mij al 5 a 6 vrouwen met boerka zie. Het vliegtuig zit vol met arabische mensen. Ja ik weet het, schandalig maar ik voelde het toch echt zo. Aan de andere kant, zo'n vliegtuig is denk ik veiliger tegen aanslagen dan een vliegtuig vol met westerse mensen. Naast mij zat ook een stel waarvan zij een boerka aan had. De stewardess opende een kastje naast on en alle bekertjes vallen eruit. Ze bukt om het op te pakken met haar kont richting de arabische man, er zat denk ik een meter tussen zijn gezicht en haar kont en hij zat er dus lekker naar te kijken. Zijn vrouw ziet dit en trekt zijn gezicht met open hand de andere kant op naar haar. Dit was zo komisch dat ik in de lach schoot waardoor zij er ook om moesten lachen. Dit was echt zo'n moment waar je bij moet zijn om er ook om te kunnen lachen. Ik besefte toen pas hoe weinig ik weet en hoe bevooroordeeld ik ben over dat "soort" mensen. In mijn beleving heeft de vrouw bijna niets te zeggen en mag ze hem al helemaal niet wijzen op zijn gedrag. Na 7 uur vliegen en non-stop films kijken kwam ik aan in Dubai. Op het vliegveld zou ik opgehaald worden door het hotel, maar hier was een miscommunicatie over en moest ik wachten. Ik besloot om buiten te wachten, wat een hitte!! Het was ondertussen al 23.00 en nog 37 graden buiten! Ik vond het echt vergelijkbaar met een badkamer die je instapt waar iemand heel heet heeft gedouched. Ik was foto's aan het maken maar mijn camera maakte wazige foto's, kort daarna kwam ik erachter dat de lens beslagen was vanwege de vochtige hitte. Na het inchecken in het hotel ben ik naar de mall gelopen, deze is nog tot 1 uur 's nachts open. De volgende ochtend ben ik redelijk luxe gaan ontbijten in de mall, de prijs viel mij heel erg mee. Bij Dubai denk ik altijd dat alles veel geld kost, maar je kan het zo duur maken al dat je zelf wil. Na het ontbijt ben ik naar het loket gegaan om een tour door Dubai te nemen. Het is een dubbeldekker bus met beneden airco en boven zit je in de buitenlucht. Ik heb even doorgebeten en ben boven in de hitte gaan zitten, hier heb je namelijk het mooiste uitzicht. Er zijn verschillende tours, maar ik heb de beachtour genomen. Je komt dan namelijk langs de een van de twee 7 sterren hotel ter wereld, je rijdt over Palm island en je ziet het hoogste gebouw ter wereld, Burj Kalifa. Om 12.15 was ik helemaal rond. Om 14.50 had ik mijn vlucht al, dus snel een taxi genomen naar het hotel, m'n spullen gepakt en weer in een taxi gesprongen naar het vliegveld. In de taxi vroeg ik mij af in wat voor auto ik zat. Ik was zo gehaast dat ik niet eens had gekeken. Op het stuur stond het Lexus logo... hmm dan ben ik toch wel erg benieuwd. Pas bij het uitstappen kon ik het zien, zoals vrouwen dat altijd zeggen: 'een mooie witte' haha ik heb het type niet kunnen zien in alle haast. Tijdens de vlucht heb ik mij weer vermaakt met films. Bij aankomst op het vliegveld in Dusseldorf moet ik een uur wachten bij de bagageband voordat ik mijn backpack had. Ik kan zeggen dat dat heel frustrerend is als je weet dat je ouders om de hoek staan te wachten. Net zoals bij het afscheid was het ook dit keer weer huilen hoor, maar nu alleen maar van blijheid (hoop ik)

Nou mijn vakantie zit er nu echt op. Maar dit was zeker niet mijn laatste verre reis.
Nu ik erop terug kijk besef ik pas wat ik gedaan heb! Op dat moment leef je zo in een roes, maar alleen op het vliegtuig stappen naar zo´n beetje de andere kant van de wereld?! Ben heel blij dat ik het gedaan heb en ook alleen. Het had niet beter gekunt, na alleen maar relaties gehad te hebben, in je eentje zo ver weg gaan... Ik heb mijn "vrijheid" niet beter kunnen vieren hihi.

Kortom, ik ben heeeeeelll erg blij dat ik dit gedaan heb en dit is iets wat niemand mij meer afpakt.

Op naar het volgende avontuur!

  • 02 September 2013 - 19:03

    Margo:

    Ha Natash,

    Ook al ben je thuis, ik reageer toch nog een keer hier :-)

    Alweer een heerlijk verhaal, maar we zijn toch wel blij dat je weer thuis bent!!

    Dus.......welkom thuis en ga lekker op zoek na je volgende reis.

    Knuffel, Margo

  • 02 September 2013 - 19:47

    Léonie:

    Hoi Nathasja,

    Ik heb weer genoten van je reisverslag, wel je laatste van deze reis.....maar niet je laatste, als ik je verhaal zo lees ha, ha.

    Fijn dat je weer veilig thuis bent gekomen.


    Liefs, Léonie

  • 03 September 2013 - 08:04

    Jouw Mammie:

    Toch leuk te lezen ondanks dat ik jouw verhalen live heb mogen horen.
    De ben supertrots op je. En ja het waren tranen van geluk en opluchting dat ik je weet veilig in mn armen kon sluiten.
    Vanavond weer lekker aardappelen vlees en groente? ;)♥♥♥♥

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathasja

Actief sinds 18 April 2012
Verslag gelezen: 763
Totaal aantal bezoekers 38739

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 23 Januari 2016

Thailand

18 April 2014 - 03 Mei 2014

Oeganda

21 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Backpack Indonesië

Landen bezocht: