Kuala Lumpur - Reisverslag uit Chinatown, Maleisië van Nathasja - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Chinatown, Maleisië van Nathasja - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Nathasja

Blijf op de hoogte en volg Nathasja

23 Juli 2013 | Maleisië, Chinatown

Hey allemaal!

Ik ben veilig aangekomen in Kuala Lumpur.
Zondagmiddag om 15.25 vertrok mijn vlucht vanaf Düsseldorf naar Kuala Lumpur. Maar voor het zo ver was moest ik eerst afscheid nemen van mijn ouders. Pff je zal het wel raden, dat ging niet zonder een traan. Het punt dat je alleen wegloopt is toch wel heel raar, je beseft dan dat je echt alleen gaat. Aan de andere kant is het ook wel lachwekkend dat je de reis, waar je ruim 1.5 jaar mee bezig bent geweest en helemaal uitgestippeld hebt, ineens 4weken van te voren om moet gooien en er op moet instellen dat je alleen gaat. Ik weet zeker dat het ergens goed voor is en alles heeft een reden. Gelukkig heb ik een reisgenootje gevonden waar ik, na 9 dagen alleen gereisd te hebben, mee heb afgesproken.

De vlucht ging goed. Het 1e deel (naar Dubai) ging ontzettend snel. Om 23.55 lokale tijd kwam ik aan en had ik een tussenstop van 4 uur. Eenmaal op t vliegveld deed ik lekker rustig aan en na een half uur ging ik maar eens op de borden kijken: kuala lumpur -> gate A22 -> 18min... 18min?! Daar staat een lopend poppetje boven! Laat ik de gate dan maar eens gaan opzoeken. Alleen dat was al een ervaring: lange gang door, de lift nemen naar 3 verdiepingen lager, weer een lange gang door. Dan denk je dat je er bent omdat er een lange rij bij gate 21 t/m 25 staat. Komt er ineens achter dat glas een metro aanrijden!? Nou dat zal wel kloppen dan, net als een schaap volg ik de kudde. Na een aantal minuten stopt ie op een pleintje waar je aan de andere kant juist weer 3 verdiepingen omhoog moet. En inderdaad na ruim een kwartier kom je aan. Na deze tussenlanding vloog ik verder naar Kuala Lumpur (KL)deze vlucht was iets minder wegens huilende kinderen en turbulentie net voorbij India. Om 14.55 kwam ik in KL aan (08.55 NL tijd) Op het vliegveld van Dubai heb ik een duits meisje leren kennen die ook 2 nachten hier in KL verblijft. Dus hebben besloten om samen de stad in te reizen. Na 2 uur zoeken naar een pinautomaat en de trein waren we eindelijk onderweg. Vanaf het eindstation gingen we allebei naar onze eigen hostel. Eerst nam ik de monorail naar China town. Nou echt, er zat een jongen in de monorail die letterlijk met zn mond open zat te staren en bleef heel gênant kijken toen ik hem ook aankeek, heel bijzonder hè blond haar en blauwe ogen haha..En daar sta je dan met een kaart in je handen op een kruising in china town. Vroeger speelde ik altijd in de speeltuin dat ik tussen de zwiepende schommels door moest, nou zo gaat dat hier ook, alleen dan met auto's en als extra moeilijkheidsgraad de brommers die overal uit het niets opduiken. Het is echt zoals in de films, geweldig! Na mn spullen gedropt te hebben en een lekkere koude douche ben ik naar Jalan Alor gegaan, DE eet straat van KL. Hier had ik weer met dat meisje afgesproken.Na het eten zijn we naar de petronastowers gelopen. Echt zo mooi! Helemaal verlicht en precies de volle maan boven de skybridge. Bij terugkomst in mn hostel liep ik naar boven en loop ik Sascha Visser tegen het lijf! Ik was zo verbaasd en wilde niet laten merken dat ik Nederlands ben, dat ik prompt de 1e deur in loop terwijl ik nog een verdieping hoger moest zijn. Volgens mij liep ik de dorm binnen van de mannen haha, awkward! De avond ben ik geëindigt op het dakterras waar ik nog 2 nl jongens tegenkwam. Het was inmiddels al 2.30 en om 6.45 ging mn wekker alweer vanwege de stadstour die ik weer met dat meisje ben gaan doen. Bij het ontbijt kwam ik nog eens 2 nl meiden tegen. Het stikt hier van de nl :) Maargoed, de stadstour was ter voet en dat heb ik geweten, ik ben nu bekaf. We zijn weer naar de petronas towers geweest, vervolgens in de KL tower zijn we omhoog gegaan wat best een teleurstelling was, want natuurlijk heb je hier last van smog, we konden dus niet ver kijken. We zijn geëindigd in China town waar we verschillende tempels hebben bezocht, bij de hindoetempel moesten de schoenen uit, dan merk je pas hoe heet de straat is Haha. Het is hier wel erg warm, maar ze hebben overal van die gigantische ventilatoren en in elk gebouw/bus/taxi hebben ze airco (erg fijn voor mn keel) KL is erg leuk voor een dag of een weekend maar dat is meer dan zat. Morgen ochtend vroeg om 7.30 vlieg ik naar Sumatra en dan begint de reis door Indonesië. KL was enkel een tussenstop om bij te komen, maar het draaide uit op maar een paar uurtjes slapen en heel veel indrukken!

Kortom; Ik vind het nu al geweldig hier!

(Zie foto's en je begrijpt waarom:) )

  • 23 Juli 2013 - 12:19

    Jouw Mammie :):

    hahaha meid, wat een ervaring! Zo grappig geschreven ook.
    En bijkomen? lekker feesten zo te lezen. En ehh.. je had beter de kamer van Sacha Visser in kunnen duiken.. ook een leuke tussenstop voor een dagje door de week zou opa zeggen hahaha.
    Meis.. GA MET DE STOOM MEE..ZO IS HET LEVEN.. MAAR VOOR DE ZOVEELSTE KEER ..GENIET!!!!
    dikke zoen en in gedachten ben ik bij je.

  • 23 Juli 2013 - 12:20

    Aliene:

    Hee meis
    Mooi dat je goed bent aangekomen!
    Had je nog een app gestuurd maar die was denk ik net te laat!
    Maar dat is nu al een mooi verhaal en al veel gezien in een korte tijd!:)
    Veel plezier en geniet ervan!!
    Super meid! Dat je dit doet!:)

    Xxx

  • 23 Juli 2013 - 13:23

    Jouw Pappie :):

    Wat doet het me goed jouw lachende gezicht op de "sneak preview" foto's te zien. Je hebt het duidelijk naar je zin. Erg mooi ook de Petronas towers in het maanlicht. Je hebt volgens mij in die ene dag al meer indrukken meegemaakt dan in alle voorgaande vakanties bij elkaar... en dan ben je er nog maar net...

    Geniet ervan meissie... in gedachte reizen we met je mee....

    dikke kus en goede reis naar Indonesie morgen (niet verslapen he ;-)....)

  • 23 Juli 2013 - 13:36

    Léonie:

    Hoi Nathas,
    Vanmorgen hoorde ik dat je deze reis aan het maken ben, ik kreeg er kippenvel van.
    Wat een belevenis is dat! Je verhalen zijn echt leuk om te lezen. Je hebt talent voor het schrijven.
    Lieve meid, ik ga je volgen en het komt(is) helemaal goed met jou.
    Dikke knuffel, je tante....

  • 23 Juli 2013 - 13:37

    Margo:

    Ha meissie, wat een heerlijk verhaal. Als dit de voorbode is van de rest van je vakantie dan ga je nog veel meer plezier beleven dan je had verwacht. Super!!

    Geniet ervan en blijf schrijven dan kunnen wij meegenieten.

    Dikke knuffel, Margo

  • 23 Juli 2013 - 14:15

    Reini:

    Hé Nathas! Fijn om je 1e verslag te lezen! Je bent nu dus op je 1e bestemming en de start is gemaakt. Je hebt schrijverstalent. Erg leuk om te lezen. Ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Groetjes en geniet!!!
    Reini

  • 23 Juli 2013 - 14:21

    Berber:

    Wauw Nathas! Wat een lekker begin! Erg leuk en fijn te lezen dat je het nu al zo naar je zin hebt!
    Dit gaat helemaal goed komen met die mooie meid met blonde haren en blauwe ogen!
    Geniet ervan!
    Liefs Ber

  • 23 Juli 2013 - 14:35

    Geke:

    He nathasja,
    Wat een leuk verslag en wat heb je al veel beleefd ook al ben je er nog maar net,kun je nagaan wat er allemaal nog te wachten staat.Goed alles op schrijven (hebben wij wat te lezen)maar bovenal veel genieten..je bent een topper!!!!

  • 23 Juli 2013 - 14:40

    Ylva:

    Super tof meis!!!

    Dat jij dit durft!! Heel veel plezier en laat je niet gek maken!!! :p

    Lfs ylva

  • 23 Juli 2013 - 16:11

    Meerke:

    Wat een leuk, prettig te lezen verhaal. Goeie reis, blijf je volgen xxxx

  • 23 Juli 2013 - 17:27

    Ilse E:

    Hoi Nathasja,

    Leuk geschreven hoor, ga zo door.
    Wat heb je al een boel beleeft, zie wel je komt daar altijd wel andere reizigers tegen.
    Stiekem ben ik wel een beetje jaloers haha.
    Nou, ik kan maar 1 woord zeggen en dat is....genieten.

    Groetjes Ilse


  • 23 Juli 2013 - 17:57

    Wim Van M:

    Hai Nathas,

    Zo te lezen heb je een goede start gemaakt met je reis naar Indonesie. Contacten heb je direct al gelegd, waardoor je je niet alleen hoeft te maken. Leuk verslag (Je blijkt weer verborgen talenten te hebben!!). Ik blijf je volgen.
    Xxx Wim

  • 23 Juli 2013 - 18:15

    Betsy:

    Wat een geweldig verslag heb je al geschreven. En niet saai. Meid geniet ervan!! Het is je gegund!

  • 23 Juli 2013 - 20:30

    Juul:

    Wat schrijf je toch leuk! Begrijp precies wat je beleefd hahahh en het kan ook alleen jou overkomen om de mannen dorm in te lopen! Akaward! Geniet meis! Kan niet wachten tot je volgende blog .

    Kusje

  • 23 Juli 2013 - 20:59

    Petra Bomhoff-Pietersma:

    Erg leuk om jou reisverhaal te volgen, ben benieuwd naar het vervolg. Geniet er van. Veel lieve groetjes van je familie uit Eindhoven

  • 24 Juli 2013 - 09:05

    Saskia Van Malsen:

    Super Nathaja je verslag je hebt al heel wat beleefd, wat een drukke stad he, maar wel leuk om gezien te hebben.
    Je ziet het als je alleen reis ontmoet je leuke mensen.
    Geniet er van en ik blijf je volgen.
    Dikke kus. Saskia.

  • 24 Juli 2013 - 23:23

    Jolanda:

    Goh Nathas wat kan jij leuk en levendig jouw vehaal / belevenissen beschrijven
    Het is enorm leuk om te lezen.
    Ik zie ook voor me wat je allemaal meemaakt en ziet.
    Ga heerlijk genieten en wij hopen nog veel verhalen en/of belevenissen van je te mogen lezen
    Lieverd heel veel plezier
    We blijven je volgen
    XXX

  • 25 Juli 2013 - 22:00

    Gerarda:

    Hoi collega,
    Wat gaaf, op vakantie naar Azie. Geweldig, geniet ervan

  • 27 Juli 2013 - 14:32

    Kars:

    Hey Nathasja! Goed begin is het halve werk! En dat is zo te lezen helemaal gelukt! Cool stuff! Ik vond
    KL ook erg cool!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathasja

Actief sinds 18 April 2012
Verslag gelezen: 3116
Totaal aantal bezoekers 38735

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 23 Januari 2016

Thailand

18 April 2014 - 03 Mei 2014

Oeganda

21 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

Backpack Indonesië

Landen bezocht: